Monday 3 May 2010

Perkhemahan BSM Cabang Kota Bharu, 27-29 April 2010

Setelah setahun aku tidak bergiat aktif dalam Bulan Sabit Merah,akhirnya aku dipanggil ke perkhemahan BSM Cabang Kota Bharu yang diadakan di Kem Kijang...hatiku berbunga ceria,,weeeeeee...............
Walaupun kawan2ku,aimi,fitriah,isya,ejo,asif,abg joe,abg zaem,dan abg kery tidak dapat bersama,tapi aku gagahkan jua hati ini untuk pergi...pertama kali aku bercamping tanpa mereka....rasa cam sunyi gak,tp naseb baek ada abg lutfi,dia la tempat aku nak ngumpat..hehe....kami mmg dah lama kawan,sama ngan aimi and sume2 yang aku sebut kat atas tu....lagipun aku ada kawan2 baru yang x sombong,,,peja,abg mie,kak tihah and aisar...dorang memang best..kami sume nie dilantik sebagai fasi........aku pegi kem ni bukan sebab nak populariti sebagai fasi,tapi niatku hanyalah untuk belajar....hehe(^^,)


first time jadi fasi::
apa perasaan anda???

_fuh,gilak arrr..baru aku tau cne...best gak.boleh marah orang...tapi aku bukan saje nk marah,aku marah sebab dorang xdengar cakap..tugas fasi kan kne makesure peserta ikut disiplin kem..so,aku buat jela..heeeee
_first nite tu,dalam pukul 11.55 p.m...aku jalan round khemah,,suruh peserta tidoQ....2 kali aku tegur,tp diorang wat derk je..still borak2 jugak.aku pon apa lagi,naik angin la......aku jalan slow2 kat tepi kemah berkenaan,aku pun shout,"TidoQ sume!" sambil aku ketuk kemah depa...padan muka..geram weih,penat taw jalan round2 kemah tu..ingat makan angin ke....ish

_skill station:
kat sana aku jaga skill station anduh atas ngan aisar n peja..anduh atas tu untuk kecederaan bahagian atas...contoh2 anduh atas adalah;anduh besar,anduh segi tiga,anduh kepala,anduh cedera tapak tangan(membujur),anduh cedera tapak tangan(menegak),dan ada lg laaaa......
_sebenarnya,aku memang lupa terus la nak wat anduh cne.cam kosong je dalam otak aku..tapi aku wat blur je,cam bese r....hehe
aku tengok peja n aisar ajar dulu,then aku ingat balik..so,boleh la aku ajar peserta..tp,apa yang peja ajar rupanya salah.bkn salah sume,tp tertukar siket je......time tu seorang pegawai,abg Di tengok kitorang ajar.dia marah gila...pstu dia sendiri lak yang ajar(cian dia)...ktorang tengok betul2 sebab nanti nak ajar grup laen pulak.xkan nak bagi ajaran sesat..huhu
(dasat tol la kitorang..hehe)

_malam kebudayaan:
Ntah..aku xamk perhatian pun pasal persembahan budak2 nie..aku,peja n abg lutfi ada kat belakang stage..tengok peja online fb(sempat lagi)..hehe
Penat lorh..tengok2 gitu je persembahan......

_nite walk:
yeah!nite walk tiba lagi.........seperti tahun lepas,aku kne duk depan skali=(
Nite walk,bese la,jalan malam...sorang fasi kne duk depan,sorang duk belakang...peserta jalan satu barisan je..no torchlight please!...kami fasi je yang boleh pegang torchlight.hmmm
Time jalan tu,memory last year datang...berpusu2 masuk dalam kepalaku~
huhu...sedih yang amat...huk3=(
kenapa sedih??Erm,tatau la....heeeee

_last day:
xde apa pun yang jadi kot..kitorang amk gamba....sepanjang kem xsempat nak bergamba,time nie la nak rakam kenangan.ceh...hehe
Hari last tu aku belajar something new...ada budak pengsan..biasa la,tengah2 panas time majlis perasmian....aku xpernah lagi tengok budak pengsan lama macam tu..baru aku tau cara2 nak handle..huhu....takot gak,macam xde harapan nak sedar je..ingat nak bawak pi hospital,tapi nasib baek dia sedar



::itu la sedikit sebanyak pengalaman menjadi fasi yang aku boleh share ngan korang sume..sebagai fasi,kita kene tunjuk contoh terbaek sebab budak2 perhatikan kita.......masa kene punctual and kita kene lagi awal dari peserta.........pastu kita kene sabar la sebab mulut orang ni xleh tutup..kalo kita marah,mesti ada yang melenting kan....tapi,apa boleh buat,tahi kambing bulat,jadi cokelat....hehe::

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails