Monday 17 May 2010

salahkah jika kita.......??

Ada yang beranggapan,bercinta akan menyebabkan kita lalai.
Ada juga yang beranggapan, cinta akan merosakkan,dan membinasakan.

Tapi, bagi pendapat saya..tak salah kalau kita bercinta asalkan kita tahu menjaga batas2 pergaulan,tahu membahagikan masa bersama keluarga,tahu membezakan baik buruk dan tahu menghargai diri sendiri,keluarga,pelajaran atau kerjaya...

Ada yang mahu bercinta,tapi asyik melihat pada rupa,kerjaya dan taraf pasangannya....adalah baek jika kita mendapat seseorang yang memiliki segalanya..tapi adakah itu merupakan kunci kepada kebahagiaan??

Bersyukurlah dengan apa yang anda ada..tidak semua benda yang kita nak,akan kita dapat...

Janganlah bersikap terlalu memilih,kelak,yang dikejar tak dapat,yang dikendong berciciran.....lagi satu,kenapa kita terlalu memilih??..adakah kita ini insan yang perfect??



em,
sebenarnya...13.5.10
adalah satu tarikh dimana aku telah tukar status aku kat fesbuk tu...
aku pun terkejut jugak dengan tindakan aku...tapi aku biarkan je..(adakah aku memang blur dengan bertindak begini?)

Ahh,jangan ditambah persoalan dalam benak fikiranku..huhu
yang penting,,aku bersedia dengan apa jua yang bakal ditempuh...(mcm pro je bunyi..hehe)

Aku relax je...cuma sekarang ni,bondaku yang bimbang pasal status aku.....padahal aku macam biasa je..blur camni ahh...kepada bonda,,,janganlah kamu risau akan status anakandamu ini..dia sedang belajar..belajar mengenali dunia yang ada status(berkias gilak aku neh..hadui)....dia sebetulnya sedang menjaga hati semua pihak...hati bonda dan ayahanda yang paling anakanda utamakan.......tapi,saya tak boleh berundur..masa tidak boleh diputar semula...dan sampai saat ini,aku tidak pernah menyesal dengan apa yang aku lakukan yakni menukar status...apa yang perlu kita ingat,hidup mesti diteruskan!


::renung-renungkan dan selamat beramal...::

2 comments:

zulhnh said...

Yes.. masa depan sebenarnya di tentukan oleh Allah s.w.t. Follow the flow and open your mind for His Guidance. Insyaallah . . you will see the Thruth.

meoww wanie said...

thanx ayah...........i'm just follow the flow.huhu...and sometimes i'm not expected what is going happen to me....sondol all the way![tema intake alg dlm palapes]..hahahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails